Darmowa dostawa od 50,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

5 powodów, dla których warto jeść kiełki. Sprawdź!

2021-09-09
5 powodów, dla których warto jeść kiełki. Sprawdź!

Coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je. Gołym okiem widać, że jako społeczeństwo coraz bardziej świadomie podejmujemy tzw. lepsze wybory żywieniowe. My ogromnie się z tego cieszymy, ponieważ początek XXI wieku upłynął pod znakiem szeregu chorób cywilizacyjnych: miażdżycy, nadciśnienia tętniczego, zawałów serca, chorób układu krążenia, cukrzycy, czy otyłości. Te w dużej mierze są spowodowane złą dietą. Choćby dlatego warto zainteresować się jedzeniem kiełków! Jakie zalety niesie ze sobą wprowadzenie ich do codziennej diety? Już opowiadamy!

Po pierwsze: kiełki to doskonałe źródło witamin!

Od tego trzeba zacząć! Kiełki są niezwykle wartościowym źródłem składników pokarmowych. To skarbnica witamin z grupy B, witaminy C, D, E, K, PP. Do tego trzeba dodać, że zawierają duże ilości innych szalenie ważnych składników, jak: żelazo, magnez, fosfor, wapń, cynk potas, jod, mangan, miedź, lit, czy selen. A to wciąż nie wszystko! Do tego możesz liczyć na solidną dawkę beta-karotenu oraz kwasów tłuszczowych omega-3. Jako ciekawostkę możemy Ci również podpowiedzieć, że 3 łyżki stołowe kiełków pszenicy zawierają więcej błonnika niż kromka ciemnego pieczywa pszennego! Do tego są bogatym źródłem białka. Jak widzisz kiełki to serdeczni przyjaciele wszystkich osób na diecie. My jednak zalecamy wprowadzenie ich do jadłospisu absolutnie każdemu, kto chce zadbać o zdrowie swoje oraz swoich bliskich!

Po drugie: kiełki wzmocnią Twoją odporność!

Do tej pory drżałeś na samą myśl o zbliżającej się jesieni? W tym okresie wszyscy jesteśmy narażeni na złapanie grypy, czy przeziębienia. No chyba, że… posiadamy wyjątkowo silny układ odpornościowy. A w tym niesamowicie pomagają kiełki! Jeśli więc zastanawiasz się, dlaczego warto jeść kiełki, to niech motywacją będzie dbanie właśnie o odporność swoją i swoich bliskich. Przykład? Pół szklanki kiełków lucerny zawiera tyle witaminy C, co aż 6 szklanek soku pomarańczowego! A o tym, jak ważna jest dla naszego organizmu witamina C, nie trzeba chyba wspominać. Nadmienimy tylko, że uczestniczy w produkcji limfocytów, czyli ciałek krwi niszczących inne, zainfekowane komórki. Do tego kiełki chronią przed szkodliwym wpływem wolnych rodników, hamując ich tworzenie się w organizmie i doskonale unieszkodliwiając te, które wchłaniamy z otoczenia!

Po trzecie: kiełki poprawią stan Twojej skóry i ogólne samopoczucie!

Martwisz się o stan Twoich paznokci, włosów lub skóry? W takim razie koniecznie powinieneś wprowadzić kiełki do swojej codziennej diety. Dzięki ogromnej zawartości witamin, minerałów i składników odżywczych poprawiają nasze ogólne zdrowie, wzmacniając każdą komórkę naszego ciała. Nie musisz zażywać ogromnych dawek suplementów diety! Naszym zdaniem dużo lepszym rozwiązaniem jest postawienie na naturalne (i dużo smaczniejsze) metody. Do tego warto wspomnieć, że dzięki zawartości magnezu i potasu kiełki poprawiają nasze samopoczucie. Nie jest przecież tajemnicą, że magnez to pierwiastek antystresowy, pomocny przy stanach depresyjnych, zaś potas wpływa pozytywnie na dostarczanie tlenu do mózgu i sprawność procesów myślowych!

Po czwarte: kiełki doskonale działają na nasze brzuchy!

Wiesz, że kiełki aktywizują enzymy trawienne? Dzięki temu wpływają pozytywnie na rozwój flory bakteryjnej przewodu pokarmowego. A to w dużej mierze od niej zależy nasze ogólne zdrowie! Lepsza flora bakteryjna to lepsze wchłanianie witamin i minerałów z pożywienia. To także klucz do zdrowej i wysportowanej sylwetki! M.in. dlatego kiełki są polecane sportowcom, osobom aktywnym fizycznie oraz kobietom w ciąży i karmiącym piersią. Zamiast przyjmować niezbędne składniki w suplementach, lepiej postawić na naturalne źródło zdrowia – choćby kiełki soczewicy, które są bogatym źródłem kwasu foliowego!

Po piąte: kiełki to bogactwo smaków do wyboru!

Dlaczego warto jeść kiełki? Choćby dlatego, że to niesamowite bogactwo smaków! Do wyboru masz około 20 różnych roślin, których kiełki wyróżniają się swoim indywidualnym smakiem – stanowią więc doskonałe urozmaicenie każdego dania. Polecamy Ci kiełki:

  • fasoli mung,
  • rzeżuchy,
  • rzodkiewki,
  • gorczycy,
  • prosa,
  • kozieradki,
  • lucerny,
  • siemienia lnianego,
  • gryki,
  • pszenicy,
  • jęczmienia,
  • owsa,
  • żyta,
  • ryżu,
  • soczewicy,
  • grochu,
  • brokułu,
  • dyni,
  • czy słonecznika.

Z naszego doświadczenia wiemy, że doskonale komponują się z niemal każdym daniem, jako smaczny i niezwykle zdrowy dodatek. Co powiesz na kiełki rzodkiewki na ulubionej kanapce, np. z twarożkiem, solą i pieprzem? Albo na kiełki fasoli mung dodane do ulubionej jajecznicy? Szczerze mówiąc, my już narobiliśmy sobie smaka!

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel