Darmowa dostawa od 50,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak zniwelować stres? Postaw na świeżo wyciskane soki!

2021-07-22
Jak zniwelować stres? Postaw na świeżo wyciskane soki!

Dziś wszyscy jesteśmy zabiegani, zestresowani i… trudno nawet cokolwiek na to poradzić. Współczesność to ciągły pęd i masa obowiązków oraz wyzwań, którymi musimy codziennie sprostać. My mamy jednak na to swój patent: soki na stres. Brzmi banalnie? Możesz nam wierzyć, że to naukowo udowodnione. To nie jest zresztą żadna magia. Po prostu wiele składników zawartych w warzywach i owocach zawiera minerały i witaminy, które regulują poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu. I o tym Ci dziś opowiemy. Udanej lektury!

Czym może się skończyć długotrwały stres?

Z przerażeniem obserwujemy, jak wiele osób bagatelizuje stres w swoim życiu! A przecież jego długotrwałe oddziaływanie na nasz organizm może skończyć się bardzo poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi. Przykłady? Pozostawanie w stanie długotrwałego napięcia może wywoływać takie problemy, jak:

  • cukrzyca,
  • zapalenie stawów,
  • choroby układu krążenia,
  • nadciśnienie,
  • kołatanie serca,
  • bóle w klatce piersiowej,
  • bóle brzucha
  • wrzody żołądka,
  • depresja,
  • czy napięcie mięśniowe prowadzące do urazów i stanów zapalnych.

Do tego długotrwały stres przyczynia się do zaostrzenia takich chorób, jak Hashimoto. Może również spowodować ciężkie choroby przewlekłe, często zagrażające naszemu życiu. Przestań więc bagatelizować ten problem! Wiele osób reaguje złością, pytając „To co, mam rzucić pracę i wyjechać w Bieszczady, żeby przestać się stresować?”. Absolutnie nie! Nie można dać się zwariować. Jednak warto sobie nieco pomóc. Jak zniwelować stres? Przede wszystkim zacznij pić świeżo wyciskane soki. Już tłumaczymy dlaczego!

Soki na stres – prawda, czy mit?

Wokół świeżo wyciskanych soków narosło wiele mitów. Wszyscy znamy ich właściwości prozdrowotne, jednak zawsze mamy jakąś wymówkę: że za długo się je przygotowuje, że kłopotliwe, że szybko się psują, że są niedobre… A to wszystko bzdura! Wystarczy wygodna, nowoczesna wyciskarka, aby móc cieszyć się pysznym, świeżutkim sokiem w kilka chwil i to bez większej pracy. Tym bardziej nie rozumiemy, dlaczego wiele osób rezygnuje z dobroci tego, co daje nam natura. Wiesz, że jedząc owoce, przyswajasz jedynie 17% ich wartości odżywczych? Natomiast spożywając tę samą ilość w formie soku, przyswajasz aż 4x więcej witamin! Dla nas to prosta kalkulacja.

Przejdźmy jednak do tematu naszego artykułu. Czy soki rzeczywiście niwelują stres? Zdecydowanie tak! Tajemnica tkwi w odpowiednim łączeniu warzyw i owoców. Dzięki temu możemy sobie dostarczyć ogromną dawkę witamin: A, B1, B2, B3, B6. Do tego dostarczymy sobie również żelazo, fosfor i pektyny. Do jednego z ciekawszych połączeń można zaliczyć: gruszkę, 2 łyżki płatków owsianych, szklankę naparu z mięty oraz łyżeczkę miodu. Jeśli to wszystko zblendujesz, to uzyskasz fantastyczny sok, który nie tylko posiada właściwości energetyzujące, ale także zmniejsza drażliwość. Wszystko dlatego, że zawarte w nim minerały i witaminy regulują poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu.

Soki na stres – sprawdź nasze przepisy

Przygotowując soki redukujące stres, pamiętaj, aby je naprawdę dobrze zblendować – najlepiej do uzyskania gładkiej konsystencji. To oczywiście zależy od składników, które wykorzystujesz. Pamiętaj również, aby nie pić z „doskoku”, gdy od czasu do czasu znajdziesz wolną chwilę. Najlepiej wyrobić sobie nawyk przygotowywania takiego soku każdego ranka, najlepiej do śniadania. Zwłaszcza że wiele połączeń może wręcz stanowić pełnowartościowy posiłek, który jest absolutną bombą witaminową! Okej, przejdźmy jednak do przepisów:

1. Marchewka, seler i burak, czyli sposób na obniżenie stresu oksydacyjnego!

To jeden z naszych ulubionych przepisów. Potrzebujesz: 3 duże, pokrojone marchewki, 1 obrany i pokrojony korzeń selera oraz 2 pokrojone, małe buraki. Wszystko wyciśnij w wyciskarce i wypij od razu po przygotowaniu, dostarczając swojemu organizmowi witaminę B6, C oraz K, beta-karoten, biotynę i kwas foliowy, a także wapń, chrom, żelazo, magnez, mangan, fosfor, potas oraz sód. Dzięki temu obniżysz ciśnienie krwi, a także poprawisz swój nastrój i ochronisz się przed stresem oksydacyjnym.

2. Woda kokosowa, banan i migdały – odzyskaj równowagę!

To kolejny prosty przepis. Zblenduj 100 ml wody kokosowej, 8 dużych migdałów oraz 1 banana. Dzięki temu stworzysz mieszankę, która dostarczy Ci witaminy z grupy B, magnez, żelazo oraz wapń. To doskonały sposób na naturalne odzyskanie równowagi i ukojenie nerwów.

3. Truskawki, banan, mięta i kruszony lód, czyli coś na upalne dni!

Kolejny przepis sprawdzi się, jako orzeźwiający koktajl na upalny dzień. Wymieszaj: 15 odszypułkowanych truskawek, 2 dojrzałe banany obrane ze skórki oraz garść świeżych liści mięty. Do tego dorzuć kruszony lód i zmiksuj całość do gładkiej konsystencji. Witamina C, a także witaminy z grupy B i K, beta-karoten, kwas foliowy, jod, żelazo, magnez, wapń, chrom, miedź, mangan, potas, selen, sód, cynk, a także bioflawonoidy i ułatwiający zasypianie tryptofan – wszystko to znajdziesz w tej mieszance!

Mamy nadzieję, że nieco pomogliśmy, podsuwając kilka pomysłów na to, jak zniwelować stres. Koniecznie wypróbuj nasze przepisy na soki i koktajle, a później daj znać, jak smakowało!

Polecane

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel